Wij, Sandro , Carla, Laura (2001) & Angelo (2004) zijn 28 december 2009 geƫmigreerd naar Aruba. Via deze weblog willen we jullie laten deelnemen aan onze belevenissen.

woensdag 1 december 2010

Het eiland in sinterklaassfeer



Kleine jongentjes worden groot. Oma uit Nederland via skype: "zal oma een clown op je shirt borduren?". Angelo: "nee oma, dat wil ik niet. Ik wil een skelet of draak". Het kleuterachtige is er af en Angelo kiest nu voor stoer. Ook wil hij meedoen met de rage van de silk bands op school. Hij schrijft al op het keukenbord wat mama mee moet nemen van de winkel en hij loopt het liefste zelf van de auto naar het schoolplein. Ook in lengte is hij flink omhoog geschoten (schoenmaat ook 2 maten omhoog gegaan in een half jaar tijd). Dus even extra genieten met de komende sinterklaas, want voor je het weet worden het straks surprises in plaats van pakjesavond.


Ook bij Superfood mag het schoentje gezet worden.


Lekker nederlands: Pieten gym diploma (dus ook op Aruba!).



Angelo is in zijn nopjes met de nieuwe televisie


Laura maakt haar pianohuiswerk


Wat is er toch met meiden van 9 jaar? Helemaal gek van paarden. Als er iets geschreven of getekend wordt is het over paarden.


Angelo's boodschappenlijstje

Verder is het hier met 26 graden winter. Normaal is het een graadje of 6 warmer. De temperatuur is echt perfect nu! Heerlijk. Niet zweten, maar gewoon lekker. Wel is het erg vroeg donker: al om 18.10 uur.
Vanavond ga ik borrelen met mijn Nederlandse medecursisten van de Papiamento les. Ik ben als enerhoogste met een 9,5 geslaagd voor de cursus halfgevorderden. Misschien ga ik januari 2011 verder, maar dan bij Scol di Idioma.
En tenslotte: nog 2 nachtjes slapen en dan vieren we hier sinterklaas thuis; voor ons de gezelligste avond van het jaar. Wat is er toch met de tijd hier op Aruba: hij vliegt gewoon voorbij. Alweer bijna sinterklaas en kerst en dus bijna een jaar op dit tropische eiland.


-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten